Segons la wikipedia és l'estat intrínsec q dirigeix una conducta. És a dir, aquell desig que ens fa que treballem per tal d'aconseguir un objectiu.
A la vida és bàsic estar motivat per fer coses. La realització d'aconseguir aquests objectius ens fa progressar. Ser capaços de moure'ns per aconseguir la fita desitjada et fa millorar. I aquí es on divergeixen dos camins: les persones que són capces de treballar per millorar i les persones que deixen que la rutina els impedeix progressar.
Arriba un punt que el talent no és suficient. El talent s'equipara amb el dels contrincants. I arriba un punt en que sempre hi haurà algú que és millor que un. I aquí, si som bons competidors ens motivarem per superar-lo.
A vegades no és suficient. Però s'ha d'intentar. Alguns ho expliquen amb la frase "l'actitud és innegociable". I serveix per qualsevol aspecte. Has de ser capaç de motivar-te per millorar...
Així que, en resum, tot es un cercle que dóna voltes. Per treballar s'ha de millorar. Per millorar s'ha d'estar motivat. I per estar motivat s'ha de sentir il.lusió pel que es fa. I quan es sent il.lusió pel que es fa es tenen les ganes de treballar.
Una roda.
En quin punt ets capaç d'enganxar-te a la roda és indiferent, però enganxar-t'hi et farà creixer. I creixer és bàsic per deixar la mediocritat enrere.
Girona, 15 de Març de 2015.