"Calleu! Que fan el temps!". I tots a callar. Ell sap de que parla. És així. Als senyors del temps se'ls ha d'escoltar. Hi estem obligats. Ens hem d'aprendre què diu.
Tenim un hàbit extranyament comú arreu del país i és la necessitat imperiosa de saber quin temps farà.
S'enten q als pobles on hi ha conreu i camps en tinguin la necessitat, per preocupar-se de la collita i tot el que representa.
Però no és només al camp. Arreu tenim aquesta necessitat. Converses d'ascensors, converses amb coneguts per trencar el gel, converses amb amics per planificar el cap de setmana. El temps sempre hi és.
Així que, sense voler, planifiquem que farem i deixarem de fer moltíssimes vegades en funció d'una previsió cada vegada més fiable, però igualment imprevisible en gran part.
Llavors arriba el moment en què està tot planificat. I arriba el dia. Si es té la sort de que l'home del temps encerta està salvat. Ell ja ens va avisar! Ja sabíem quina era la previsió.
Però, i si erra? Pobre d'ell. Degut a la seva previsió havíem planificat fer-ho aquell dia. "Es que al temps havien dit...". No es salva del linxament. No pot sortir al carrer. "Perque no ens vas avisar", "us heu equivocat". Desfem els plans. Els canviem. El critiquem en més o menys cridòria.
Però tornem a mirar les notícies. S'acabem i comença la previsió metereològica: "Calleu! Que fan el temps!"
Girona, 28 de setembre de 2014.