Medicre: de qualitat mitjana. Així ve definit per el diec. Fa uns dies que en diferents situacions he sentit a dir aquesta paraula. I aquí és on apareix la meva reflexió.
De qualitat mitjana, que no destaca en l'excel•lència d'un àmbit. Ens atrevim a titllar a altres de mediocres, sense tenir en compte que no som els millors del món, per tant, també ens poden titllar de mediocres.
Amb un caràcter negatiu important, m'atreveixo a dir q titllar algú de mediocre és d'una arrogància i un creure que ets superior a l'altre important i innecessari. Si vols definir a algú hi ha altres paraules més encertades, com l'insult directament, ase, tanoca, inútil, etc...
És cert que és més elegant que l'insult, pero si la persona que ho rep anuncia que l'altre es mediocre hi ha la possibilitat de q no ho sàpiga, no ho agafi i llavors els mediocres siguem nosaltres cumplint una de les màximes de mark twain: "no discuteixis amb un estúpid, baixaràs el nivell i allà et guanyarà per experiència".
Així que el consell és senzill. Definició despectivament i sense utilitzar la paraula, que n'hi ha d'altres de més escaients i més definitòries.